ضارب نگهبان بوستان خورشید مشهد روانه زندان شد رونمایی از گواهینامه بین‌المللی مدیریت زیست‌محیطی ایزو ۱۴۰۰۱-۲۰۱۵ توسعه کارخانه نوآوری و مراکز نوآوری شهری از اهداف زیرساختی این حوزه مدیریت شهری مشهد است شهروند خبرنگار | درخواست بازگشایی سرویس بهداشتی بوستان شقایق مشهد + پاسخ سلیمی: سایت بانوان بوستان «وحدت» مشهد بازطراحی می‌شود شهردار مشهد: ۱۳۵ میلیارد تومان برای ساخت ایستگاه‌های جدید آتش‌نشانی اختصاص یافته است مطالبه شهروندان برای دیواره‌سازی حاشیه کانال آب سیس‌آباد مشهد ابلاغ برنامه عملیاتی برش منطقه‌ای ویژه منطقه ۳ مشهد تعریف و کلنگ‌‎زنی چندین پروژه ترافیکی در بزرگراه‌های امام‌علی(ع) و شهید چراغچی (صدمتری) مشهد پرداخت وام نوسازی به ناوگان تاکسی‌رانی با مشارکت شهرداری مشهد مقدس آتش‌نشانی مشهد به استاندارد جهانی رسید ترافیک سنگین در میدان آزادی، پل هاشمیه و پیرامون حرم امام‌رضا(ع) (۱۰ تیر ۱۴۰۳) کیفیت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز «ناسالم» است (۱۰ تیر ۱۴۰۳) روایتی کوتاه از تاریخ تپه نادری مشهد| سازه‌ای دفاعی در شرق تابران مهلت ثبت‌نام متقاضیان سرویس مدارس مشهد در سامانه سپند، تا ۱۵ تیرماه ۱۴۰۳ است راهگشایی در مسیر حاشیه شهر مشهد | بازگشایی در بولوار کرامت، خیابان امام زمان(عج) و ۲۲ بهمن روایتی مستند از سرگذشت محله‌ای قدیمی در قلب شهر مشهد | بوی گندم و عطر هلو در حافظه تاریخی «سعدآباد» اعمال‌قانون ۱۶۸۱ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۳۹ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۹ تیر ۱۴۰۳) گلایه ساکنان محله ثامن مشهد به انباشت زباله و عرض کم معابر
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

شورای شهر مشهد آمادگی کامل برای همراهی با شهرداری را در همه زمینه‌ها دارد 

  • کد خبر: ۱۹۸۶۴۱
  • ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶
شورای شهر مشهد آمادگی کامل برای همراهی با شهرداری را در همه زمینه‌ها دارد 
نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: شورا آمادگی کامل برای همراهی با شهرداری را در همه زمینه‌ها دارد و این را نشان داده است.

ایمان فرهمندی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز درخصوص عملکرد شهرداری در این دوره مدیریت شهری اظهار کرد: حدود ٧٠ درصد جمعیت کشور در شهر‌ها زندگی می‌کنند و مهم‌ترین دستگاه خدمت‌رسان به مردم شهرداری‌ها هستند. در مشهد نیز حدود ۴ میلیون جمعیت ساکن هستند و هر ساله حدود ٣٠ میلیون زائر را پذیراست؛ لذا شهرداری مشهد نقش بسیار مهمی در ارائه خدمت به شهروندان و زائران دارد و می‌تواند در افزایش امید به نظام و آینده کشور مؤثر باشد. 

وی افزود: شورا نیز در این مسیر به عنوان سیاست‌گذار مدیریت شهری و با توجه به جایگاهی که در قانون دارد با رویکرد کمک به شهرداری تلاش می‌کند تا شهرداری بتواند خدمات بهتری را به شهروندان ارائه دهد. از این رو باید زیر ساخت‌های شهرداری را با تنظیم بودجه، مصوبه و ایجاد قانون و مقررات فراهم کند و به شهرداری برای رفع مشکلاتی که با آن دست و پنجه نرم می‌کند، کمک کند.

این عضو شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به این موضوع که شهرداری مشهد این روز‌ها در منابع بودجه مشکلاتی دارد، ادامه داد: شورا با چند مصوبه‌ که اخیراً تصویب کرده یا در دست تصویب دارد، کمک کرد تا شهرداری از این بحران و مشکل عبور کند. همچنین شورا وظیفه دارد در تأمین زیرساخت‌های شهری به شهرداری کمک کند تا بتواند برای تأمین ناوگان، زیرساخت‌های موردنیاز شهروندان و تسهیل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در مدیریت شهری شرایطی فراهم کند تا شهرداری بتواند حرکت سریع‌تر و روبه‌رشدی داشته باشد. 

فرهمندی با بیان اینکه شورا صددرصد آمادگی کمک به شهرداری را در همه زمینه‌ها دارد و این را نشان داده است، تأکید کرد: در این دوره چند مصوبه خوب تصویب شد تا خدمت‌رسانی شهرداری به مردم تسهیل شود و مهم‌ترین آن تصویب مصوبه پروژه‌های زودبازده بود که رضایتمندی مردم در این حوزه بسیار زیاد است. همچنین تسهیل پروژه‌های شهرداری در ارتباط با سرمایه‌گذاران و نهاد‌های دیگر و تصویب مصوبه‌هایی درخصوص تسهیل صدور پروانه و پایان‌کار نمونه‌های دیگری است که می‌توانم به آن‌ها اشاره کنم.

وی با اشاره به اینکه شورا دو وظیفه نسبت به شهرداری دارد، ادامه داد: تصویب قوانین و مقررات مورد نیاز شهرداری یک وظیفه است و نظارت بر عملکرد شهرداری وظیفه دیگر. این نظارت درراستای تسهیل و کمک است که اگر در جایی شهرداری در مسیر خود دچار اشکالاتی شد به آن تذکر دهیم و امور را پیگیری کنیم.

این عضو شورا با بیان اینکه همفکری، مشورت و نگاه جمعی بین شورا و شهرداری وجود دارد، تصریح کرد: همان‌طور که در بین معاونت‌های شهرداری باید وحدت و مشارکت وجود داشته باشد و تقویت شود، برنامه‌های شورا و شهرداری هم باید هم‌افزا باشد و همدیگر را تقویت کنند. در مجموع تلاش شورا و شهرداری بر این است که در مدیریت شهر، حرکتی هماهنگ، هم‌افزا و روبه‌رشد داشته باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->